5 טיפים לפרזנטציה עסקית מוצלחת… וסוד מקצועי אחד

שיתוף אפשרי רק למי שיש גישת משתמש

חקרתם, יזמתם, שאלתם, הגדרתם, פיתחתם ויצרתם אב-טיפוס למוצר מדהים! ועכשיו.. הפרזנטציה שלכם מתקרבת. פתאום צריך לעמוד מול קהל וועדת שיפוט ולשכנע אותם שהיוזמה שלכם היא הכי הכי. אמאלההההה!!!!

אז איך עושים את זה? איך הופכים מעמד שיכול להיתפס כמלחיץ או מאיים, לחוויה קלילה, מהנה ואפקטיבית שתשאיר טעם של עוד?

פרזנטציה עסקית אפקטיבית חשובה מאד להצלחת המיזם ומטרתה לרתום את הקהל, לסקרן אותו, להשאיר אותו ערני ולהעביר את התוכן והמסר שלכם בצורה הטובה ביותר.

הנה 5 טיפים שישדרגו את הפרזנטציה שלכם ויהפכו אותה מ'סבירה' ל'מעוררת השראה':

1. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני – הרושם הראשוני הוא חשוב ביותר ואין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. אז חשוב להקדיש זמן לבחירת משפט פתיחה מוחץ. אתם צריכים להגיע נלהבים, להסתכל לקהל בעיניים ולסקרן אותם. אם הפתיחה תהיה 'צולעת', לא תוכלו למשוך את תשומת הלב שלהם מהתחלה והם לא יישארו מרוכזים בהמשך הפרזנטציה. הפתיחה שלכם יכולה לכלול תמונה שמושכת את תשומת הלב או סיפור מעניין. כל מה שיגרום להם לרצות ולשמוע עוד.

2. הגדרת מסר מרכזי באמצעות סיפור (סטוריטלינג) – ניסוח המסר המרכזי של הפרזנטציה הוא אחד השלבים הקריטיים בבניית מצגת מנצחת. מה זה בעצם מסר ואיך הוא עובר? המסר המרכזי האו הערך המוסף שיש למוצר, כלומר פתרון לצורך עמוק שיש לצרכנים או לבעיה קיימת. בהתאם למטרות שהגדרתם ובהתייחסות לקהל היעד הספציפי אליו אתם מכוונים ולתחומי העניין שלו, חשבו מה הסיפור שאתם רוצים להעביר להם ולאורך כל הפרזנטציה שאלו את עצמכם האם המסר ברור? האם הוא עובר לקהל? אז אם למשל המצאתם אפליקציה שעוזרת לבני נוער למצוא מקומות התנדבות אחה"צ, הערך המוסף שיש למוצר שלי יכול להיות: "לתת למען הקהילה בלחיצת כפתור" או "להתנדב בדאבל קליק". דרך המסר המרכזי תדגישו את מהות המוצר, הצורך בו והערכים עליהם הוא מושתת. במקרה הזה – קל לשימוש, סביבה בטוחה למתבגרים וחיבור מהיר למקומות התנדבות קצרים.

3. מבנה של פרזנטציה אפקטיבית – לפי ספרו של עופר רשף "להטיס את הפרפרים במבנה", המדבר על פרזנטציה אפקטיבית, זה המבנה האידיאלי לפרזנטציה: משפט פתיחה חזק וסוחף (ניתן גם בשילוב תמונה/סיפור) -> הצגה עצמית -> הצגת המוצר (מה הוא עושה, למי הוא נועד וכו) -> הצגת המטרה והתועלת של היוזמה לקהל היעד -> גוף הפרזנטציה – שתילת מסרים והעלאת רמת הקשב של הקהל (זה המקום להכניס מידע נוסף על המוצר – נתונים, סקר שוק, מתחרים וכו) -> זמן לשאלות (חשוב לנהל את זה נכון ולא 'להתפזר') -> חזרה – על מה דיברנו ולמה זה רלוונטי עבורכם? -> משפט סיכום (מה העתיד של המוצר, לאן הוא יכול לצמוח ולהתפתח ולאילו משאבים אנו זקוקים כדי להמשיך ולפתח אותו) – מטרתו להביא לסיום ולהניע את הקהל לפעולה. -> ולא לשכוח להגיד "תודה".

4. עמידה מול קהל – גם אם אתם לא הכוכבים הכי גדולים במגמת תיאטרון, אפשר להרגיש בנוח על הבמה אם שמים תשומת לב לכמה דברים פשוטים: מנח ידיים (להשתמש בידיים בדיבור, אך לא באופן מוגזם), דיבור בהתלהבות, שמירה על קשר עין עם הקהל, עמידה עוצמתית (לא להתנדנד מצד לצד), שימוש אפקטיבי בקול, לבוש והופעה עסקיים ומתאימים לקהל היעד.

5. עזרים ויזואליים והשימוש בהם – לא לחשוב שאם יש מצגת הכל יסתדר! אבל כמובן שכדאי להכין מצגת או עזרים שילוו את הפרזנטציה שלכם באופן ויזואלי. כשמכינים מצגת צריך לזכור ש- less is more. כלומר, להכניס כמה שפחות מלל ולהתמקד בהמחשות ויזואליות (תמונות, תרשימים, סרטונים קצרים). המסרים העיקריים ורוב התוכן צריכים לעבור במלל של הדובר/ת.

 

סוד מקצועי אחד… תמיד הכינו Plan B!

צאו מנקודת הנחה שמשהו ישתבש. כך תהיו מוכנים לכל תרחיש אפשרי. המצגת נתקעה? תכינו עזרים פיזיים. שכחתם את הטקסט? כתבו לעצמכם כרטיסיות. יש הפרעות או שאלות מכשילות מהקהל? הכינו מראש תשובות או תגובות אפשריות.

וזכרו תמיד… אין נושאים משעממים, יש רק פרזנטציות משעממות.

רוצים להיות מומחים? קראו עוד: טיפים לפרזנטציה מנצחת באמצעות סטוריטלינג

הספר "להטיס את הפרפרים במבנה: להיות במיטבך מול קהל ולהצליח באמצעות פרזנטציה אפקטיבית" מאת עופר רשף (2015)

בואו לגלות עוד >>

רוצים להצטרף?

כל הזכויות שמורות לתעשיידע (ע"ר) 2020