על אומנות השיכנוע ב-3 דקות: 4 שלבים לבניית פיץ'

שיתוף אפשרי רק למי שיש גישת משתמש

בעולם היזמות מקובל להציג את הרעיון לבעלי עניין ומשקיעים פוטנציאליים במטרה לקבל השקעה כלכלית. בוודאי שמעתם על 'נאום המעלית' (30-60 שניות) להצגה עצמית והנעה לפעולה מול משקיעים פוטנציאליים. פיץ' היזמ.ת הוא גרסה מנומקת ומעט ארוכה יותר להצגת היוזמה (כ-3 דקות). הנאום מקפל לתוכו בצורה קצרה וממוקדת את הבעיה או הצורך שהמוצר פותר, הפתרון וכל המידע החשוב וההכרחי לשכנוע והעברת המסר.

מבנה הפיץ'

3 דקות הן זמן ממש קצר כשרוצים להגיד כל כך הרבה דברים, ובעיקר לשכנע למה היוזמה שלכם- היא הכי טובה.

המבנה שנציג כעת עוזר לארגן את עיקרי הדברים:

  1. פתיחה סוחפת וחזקה
  2. הצגת המוצר עצמו- מה הוא עושה, למי הוא נועד וכדומה
  3. מידע נוסף המרחיב את הידע על המוצר- נתונים, סקר שוק מי המתחרים שלכם ועוד
  4. העתיד- לאן מוצר זה יכול לצמוח, מה תעשו את תמשיכו לפתח ולאיזה משאבים אתם זקוקים.

צפו בפיץ' של איתי מתיתיהו בתכנית 'הכרישים'

 

אז איך לבנות פיץ'?

כמה מילים על כל חלק:

פתיחה

הפתיחה צריכה להיות מעניינת וסחופת- להזמין את הקהל להקשיב לכם, ובעיקר צריכה להציג את הצורך שיש במוצר שלכם.

לדוגמה- פתחתם אפליקציה המסייעת במניעת שכחת ילדים ברכב?

תוכלו לספר סיפור אישי שנחשפתם אליו בתחום, או לספר על אירוע מתוך כתבה שקראתם. הדגישו את המימד הרגשי, את החוויה האישית שלכם מהאירוע, ונסו לקבל אמפתיה והזדהות מהקהל. תוכלו גם להציג נתונים (כמה מקרים של שכחת ילדים ברכב מדווחים מידי שנה), או כל דבר אחד שמציג את הבעיה בצורה מעניינת כמו: ציטוט, שאלה, חוויה אישית, סיפור, חידה, סרטון, מחקר, אקטואליה, סימולציה, דימיון מודרך ועוד…

האתגר- להציג את הבעיה, לעורר את הקהל לקשב ולגרום להם להתעניין במה שיש לכם להגיד.

טיפ -להתחיל בטוב – תתחילו עם כמה מילים ש ”ישברו את הקרח”. אולי איזו בדיחה, או כמה מילות תודה לקהל שמסכים לסבול אתכם לכמה דקות הבאות. זה יוצר סימפטיה מצד הקהל ומציג את האופי ה "קול " שלכם, ומאותו רגע אתם לא תהיו זרים בעיניהם.

הצגת המוצר

אם התחלנו בהצגת הבעיה- אז כעת נעבור אל הפתרון: המוצר שהמצאתם!

המוצר

צריך להיות מוסבר במשפט אחד ברור, ולאחריו נפרט על ייחודיות המוצר. הקפידו לא להיות מעורפלים! רק לאחר הצגה בהירה של הבעיה והפתרון הקהל יכול להתחבר לשאר חלקי הפיץ'.

התחרות בשוק– תיאור התחרות תגיע בדרך כלל לאחר הצגת הפתרון, וזאת בשל העובדה שהקהל כבר שמע על פתרון דומה ותוהה במה אתם מחדשים, או שהנושא חדש לחלוטין וצריך להסביר באיזה שוק הוא מתקיים. הצגת מוצרים מתחרים היא חשובה, ויכולה לתת קרש קפיצה למוצר שלכם. אתם יכולים אפילו לשלב לוגואים של החברות המתחרות במצגת, ובכל מקרה לתת להם מקום אמיתי בהצגת הדברים, אך להקפיד להציג במה הפתרון שלכם שונה או טוב יותר ממה שקיים היום.

במידה והיוזמה שלכם חדשנית לחלוטין ולא קיימת תחרות, הסבירו את היעדרותה של התחרות ומדוע לדעתכם היוזמה שלכם נכונה לשוק.

קהל יעד– הסבירו לקהל מי הוא קהל היעד שלכם, זאת במטרה לשכנע כמה גדול יכול להיות נתח השוק שלכם. המפתח בהגדרת קהל היעד הוא היגיון ופרופורציות. אם לדוגמה אתם מפתחים סיר שיודע להתאים תכניות בישול לסוג התבשיל – אל תגדירו כי קהל היעד שלכם הוא כל האנשים בעולם אשר משתמשים בסירים, אלא נסו להגדיר במדויק את קהל היעד שלכם. לדוגמה- סירים שמבשלים בצורה עצמאית יהיו מוצר נחשק עבור אנשים שהם חדשים בתחום הבישול, סטודנטים, הורים עסוקים וכדומה בגילאי 20-40 שהם מבוססים ומחפשים מוצרים שיקלו על חייהם. נסו להצביע על מספר. כמתו מספרית את קהל יעד זה.

מידע נוסף והעמקה על המוצר

שלב זה נועד להוסיף את כל שאר הפרטים החשובים על המוצר- זאת לאחר שהקהל השתכנע בצורך והבין את המוצר.

אז מה עכשיו? ככול הנראה בשלב זה יש לכם דגם או אב שעליו תוכלו להסביר, תוכלו להציג את סקר השוק שערכתם עם נתונים התומכים במוצר, ראיונות עם אנשים מפורסמים שתומכים במוצר שלכם, הסברים טכניים מעמיקים ועוד- כל דבר שעוזר להסביר את חשיבות המוצר!

עתיד– ספרו לקהל מה הן התוכניות שלכם בעתיד עבור המיזם- בעתיד הקרוב והרחוק:

בעתיד הקרוב- מה הם לדעתכם השלבים הבאים להתקדמות המיזם, ובהמשך מה הוא החלום או החזון

שלכם עבורו. סיימו וסכמו לקהל שלכם מה השלב הבא בתכנית שלכם, אלו משאבים נדרשים ולמי אתם רוצים לומר תודה!

 

הורדת דף עבודה על הפיץ' לקבוצות

בואו לגלות עוד >>

רוצים להצטרף?

כל הזכויות שמורות לתעשיידע (ע"ר) 2020