סקר צרכנים הוא חלק בלתי נפרד ממחקר השוק לקראת מוצר חדש. צרכנים אלו הם המשתמשים העתידיים של המוצר שלכם, והם אלו שיקבעו האם המוצר שלכם יהפוך ללהיט או לא. הצרכנים שלכם יכולים ללמד אתכם המון על הצרכים שלהם, מה בדיוק נדרש מהמוצר (הן ברמת התפקוד והפונקציות הנדרשות שיהיו בו, והן ברמת העיצוב) ואיך תוכלו לייצר עבורם מוצר שעוד לא קיים בשוק.
איך אפשר ללמוד מהצרכנים העתידיים שלכם?
- תוכלו כמובן לקיים ראיונות טלפוניים/ זום/ פנים אל פנים וללמוד מהם
- תוכלו לערוך קבוצות מיקוד, כלומר קבוצות של מספר צרכנים פוטנציאליים שבהם תתנו להם להתנסות בגירסאות שונות של המוצר, ולקבל את חוות דעתם על המוצר שלכם ומוצרים מתחרים
- תוכלו לערוך סקר ולאסוף נתונים. הסקר יכול להביא נתונים "יבשים" על קהל היעד הפוטנציאלי למוצרים שלכם- מגדר, גיל, אזור גיאוגרפי ועוד וללמד אתכם מה כל פלח בחתך היעד צריך.
אז איך עורכים סקר?
- טכנית- פותחים סקר בגוגל DRIVE, מקלידים לשם את השאלות
- שולחים לחברים ומוודאים שכל השאלות ברורות ומוסיפים/ מתקנים
- קובעים יעד למספר המשיבים (לדוגמה: לפחות 100!)
- מפיצים הלאה לקהל היעד של המוצר שלכם
לפניכם רשימת נושאים אפשריים לשילוב בשאלות