התכנית העסקית – איך לכתוב 4 פרקים פשוטים שיוכיחו שהמוצר שלכם מסוגל להצליח

שיתוף אפשרי רק למי שיש גישת משתמש

תכנית עסקית היא מסמך ניהולי המארגן את המידע העסקי על המיזם מבחנה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד.

לרוב תכנית עיסקית תוצג בפני משקיעים ותכיל גם תחזיות כלכליות, עלויות ומידע עסקי נוסף. בקורס יזמות פרימיום מטרתה של התכנית העסקית הוא לסייע בהגדרת הרעיון העסקי, ולפיכך תכיל פחות פרקים. 

ארבעת הפרקים של התכנית העסקית בתכנית הפרימיום:

1. תיאור המיזם
מטרתו של שלב זה היא להציג את עצמכם ולהסביר כי למוצר שלכם יש יכולות ומקום להתפתחות. חלק זה כולל תיאור על המשתתפים, תהליך פיתוח המוצר במסגרת הקורס, החברה המלווה, חזון וערכי המוצר המפותח. 

2. תיאור המוצר
חלק זה מתאר בהרחבה את הרעיון למוצר, ויכלול כמה שיותר פירוט כגון: הרעיון המרכזי מאחורי המוצר, התועלת שבשימוש בו, כיצד נשתמש בו, ממה וכיצד המוצר בנוי, תיאור הטכנולוגיה, פעולות ותכונות המוצר.

3. הסביבה העסקית
בחלק זה נציג את המתחרים הקיימים בתחום והמוצרים שהם מציעים, נתאר את קהל היעד על מאפייניו ונציג את מודל swot.

4. מודל עסקי
בחלק זה יש להציג את האופן שבו אתם מתכוננים להרוויח מהמוצר שלכם.

 למדו מה לכתוב בכל פרק בתפריט שלפניכם
תיאור המיזם

החלק הראשון בתכנית העסקית הוא תיאור המיזם. הוא מורכב מהיכרות עם האנשים (החברה) מאחורי המוצר והמסגרת המחברת ביניהם.

היכרות עם הצוות

כתבו פסקת הסבר על האנשים שמאחורי המוצר. כדאי לציין את הנקודות הבאות: 

  • הציגו את חברי הצוות שעובדים על המוצר
  • התמחות- במידה ויש לחברי צוות מסוימים התמחות הרלוונטית לתהליך הפיתוח מוצר בקורס ציינו אותה. לדוגמה: אוריה אחראית על עיצוב אב-טיפוס לאפליקציה, ובזמנה הפנוי היא אוהבת לצלם ולעבד תמונות בפוטושופ. בעתיד היא רוצה ללמוד עיצוב תעשייתי או עיצוב משחקי מחשב.

 

היכרות עם החברה

כתבו תיאור קצר על מסגרת העבודה המשותפת של כל התלמידים מאחורי פיתוח המוצר:

  • ציינו את מסגרת ההתאגדות שלכם בקורס יזמות פרימיום
  • החברה המלווה- ספרו על תחום העיסוק של החברה המלווה, ותארו את הקשר בן המוצר שאתם מפתחים לחברה המלווה (במידה ויש).
  • חזון והערכים המלווים את המוצר שלכם- איך לכתוב חזון ודוגמאות
תיאור המוצר

חלק זה עוסק בתיאור המוצר/ השירות או הטכנולוגיה שהמצאתם. הוא כולל את החלקים הבאים:

  1. הגדרת המוצר שם המוצר ותיאור הרעיון המרכזי מאחורי המוצר, הבעיה שאותה או פותר והתועלת שהוא מביא ללקוחות.
  2. תיאור החדשנות הטכנולוגית במוצר (במידה ויש)
  3. תיאור פיזי של המוצר- ממה הוא בנוי וכיצד (הקשר בן השימוש לניראות/ עיצוב)
  4. כיצד משתמשים במוצר- ניתן להוסיף סרטוני הסבר, תמונות ותרשימים
  5. פעולות ותכונות נוספות של המוצר
תיאור הסביבה העסקית

המוצר שהמצאתם לא נולד בחלל ריק, אלא בסביבה עתירת מוצרים ושירותים לעיתים דומים מאד. מטרתו של חלק זה היא לסקור את סביבתם המתחרים ולהציג את יתרונות המוצר שלכם והתאמתו לקהל היעד שלכם.

חלק זה יכלול את הנקודות הבאות:

  • חקר שוק - תיאור את ההיצע הקיים היום בשוק בתחום המוצר שלכם, וסקרו את המתחרים הישירים והעקיפים שלכם בשוק. המתחרים שלכם הם כל אלו שמציעים מוצרים דומים לשלכם (ישירים) או פותרים את הבעיה שהמוצר שלכם פותר בצורה אחרת (עקיפים). ערכו השוואה בן המוצרים והציגו את שמות החברות, המוצרים שהן מציעות, היתרונות והחסרונות שזיהיתם.

  • הציגו כיצד המוצר שלכם מתחרה במוצרים הקיימים ויש לו יתרונות המתגברים על חסרונות האחרים.

  • קהל היעד- תארו את קהל היעד שעתיד להשתמש במוצר שלכם. במידה וערכתם ראיונות/ שאלונים לקהל היעד אשר העלו מסקנות המחזקות את נחיצות המוצר שלכם תוכלו להוסיף זאת לחלק זה.

  • מודל SWOT - מודל swot הוא מודל מוכר לניתוח הסביבה העסקית. קראו ובנו מודל swot למוצר שלכם!
 
מודל עסקי

מודל עסקי מתאר כיצד המוצר מכניס רווחים לחברה.

תוכלו לקרוא עוד על מודלים עסקיים שונים, ולאפיין את המודל העסקי המתאים למוצר שלכם.

בחלק זה יש לתאר את המודל העסקי הנבחר למוצר שלכם ומדוע הוא מתאים למוצר שלכם על פני מודלים אחרים. הציגו תכנית עבודה המיישמת את המודל העסקי במוצר שהמצאתם

 

בואו לגלות עוד >>

רוצים להצטרף?

כל הזכויות שמורות לתעשיידע (ע"ר) 2020